الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

راه مخلص بودن


راه مخلص بودن

 




راه مخلص بودن

 
اخلاص،یعنی خالص کردن و اخلاص در عمل و ایمان یعنی اینکه انگیزه اصلی در انجام کارها، بندگی و رضای ذات حق تعالی باشد، نه رضایت غیر او.از مجموعه آیات و روایات می توان به شیوه هایی برای دسترسی به اخلاص دست یافت ازجمله:

1. تقویت ایمان و افزایش معرفت خداوند:

ایمان به خدا و همه صفات او به ویژه صفاتی که شایستگی و دوستی ستایش و پرستش را مختص ذات حق تعالی می کند جایی برای انگیزه شرک، کفر و نفاق، با همه اقسام آنها باقی نمی گذارد؛ شناخت خدا با همه صفات او موجب ایجاد حالت فروتنی و خشوع و خضوع در آدمی می شود و به حالت خوف و رجاء می رسد که مبادا دچار عذاب دنیوی و اخروی و یا محرومیت از دیدار خدا شود، به همین دلیل هر چه معرفت انسان به خدا بیشتر شود توجهش به دیگران کمتر خواهد شد.  ادامه مطلب ...

چگونه ثروتمند شویم؟ توصیه هایی از آیت الله بهجت (ره)

چگونه ثروتمند شویم؟ توصیه هایی از آیت الله بهجت (ره)

 چگونه ثروتمند شویم؟

توصیه های ثروتمندترین مرد معنوی جهان حضرت آیت الله بهجت (ره)

اهل بیت

به هر اندازه از بیانات اهل بیت دور باشیم از خود ایشان دوریم. 
اهم آداب زیارت این است که بدانیم بین حیات و ممات معصومین هیچ فرقی وجود ندارد.

امام زمان (عج)

لازم نیست که انسان در پی این باشد که به خدمت حضرت ولی عصر تشرف حاصل کند بلکه شاید خواندن دو رکعت نماز سپس توسل به ائمه اطهار بهتر از تشرف باشد.
افسوس که همه برای برآورده شدن حاجت شخصی خود به مسجد جمکران می روند و نمی دانند که خود آن حضرت چه التماس دعایی از آنها دارد که برای تعجیل فرج او دعا کنند.
تا رابطه ما با ولی امر امام زمان (عج) قوی نشود، کار ما درست نخواهد شد و قوت رابطه ما با ولی امر (عج) هم در اصلاح نفس است.
اگر بفرمایید به آن حضرت دسترسی نداریم، جواب این است که چرا به انجام واجبات و ترک محرمات ملتزم نیستید؟ او به همین از ما راضی است. 
ادامه مطلب ...

داستانهاى زیبایی از بسم الله الرحمن الرحیم

داستانهاى زیبایی از بسم الله الرحمن الرحیم


روى بسته اى بسم الله الرحمن الرحیم نوشته شده بود. رئیس گروهى از دزدان ، قافله اى را غارت نمود، در میان آنها شخصى بسته اى پارچه داشت که جمله ((بسم الله الرحمن الرحیم )) نوشته و روى آن گذاشته بود ((در بین تجار سابق براى محفوظ ماندن اموالشان از دست راهزنان این عمل مرسوم بود)) فورا به افرادش دستور داد که این اموال را به صاحبانش برگردانید، چونکه ما دزد اموال مردم هستیم نه دزد عقیده آنها، زیرا اگر به آن نوشته ترتیب اثر ندهیم آنها بى اعتقاد خواهند شد.
لازم به تذکر است که یکى از اساتید مى گفت : سر کرده دزدان فوق الذکر ((فضیل عیاض )) بوده است . شاید به خاطر همین عمل بود که خداوند او را هدایت نمود و او توبه کرد و از عارفان گردید.

هر کس که مطیع حق تعالى گردد   با رتبه و با مقام والا گردد
هر کس که مجاهدت کند در ره دوست   پیروز و سرفراز و مصفا گردد
هر کس که کند پیشینه خود ظلم و ستم   سرکوب و ذلیل و خوار و رسوا گردد
کن صبر به مشکلات و غمها امروز   تا مایه دل شادى فردا گردد
در علم و عمل بکوش تا شامل تو   الطاف خداى فرد یکتا گردد

  ادامه مطلب ...

چه کنم که به نماز اهمیت بیشتری بدهم و نمازم قضا نشود

چه کنم که به نماز اهمیت بیشتری بدهم و نمازم قضا نشود

 

 برای اهمیت دادن به نماز و سبک نشمردن آن لازم است به جایگاه و اهمیت و نقش نماز در زندگی توجه داشته باشید.(1)


به طور کلی میزان همّت و پایبندی انسان در هر کاری وابسته به شناختی است که از اهمیت آن کار دارد. مثلا اگر پزشک به شما دارویی بدهد که روزی پنج مرتبه باید مصرف کنید و بدانید که اگر آنرا به موقع و مرتب نخورید، مرگ شمارا تهدید میکند، در آن صورت شما با مراقبت و دقت تمام دستور را عمل میکنید، چون خطر بزرگی شما را تهدید میکند. در مورد نماز هم ابتدا باید شناخت پیدا کنید، ذیلا چند نکته از هزاران نکته در مورد اهمیت نماز را برای شما یادآوری میکنیم:

 

ادامه مطلب ...

دوباره جمعه و،غروب شد نیامدی

دوباره جمعه و،غروب شد نیامدی


مهدی جان

چه جمعه هاکه یک به یک غروب شدنیامدی

                          چه اشکهابه سینه ها رسوب شدنیامدی

به هر غروب جمعه ای دل بقیع غرق غم

                              ببین دوباره جمعه و،غروب شد نیامدی

برای اهل غزه وعراق وسوریه که نه

                              برای خیل ظالمان چه خوب شدنیامدی

نشسته مار فتنه گر میان خیل مسلمین

                                   جهان سیه زفتنه یهود شد نیامدی

خراب گشته نخل دین زجور صهیون وسعود

                               غذای طفل غزه بمب ودود شدنیامدی

تورابجان مادرت،عزیز فاطمه چرا؟

                             جواب ناله های ما،سکوت شد!نیامدی؟

 

شعر:محسن حسینی

چند داستان زیبا وآموزنده

 چند داستان زیبا وآموزنده

دست غیبى ما را نجات داد
کارگرى که اهالى یکى از روستاهاى قزوین بود به تهران رفته تا با فعالیت و دسترنج خود قوت و پولى تهیه کند و به ده خود برگشته و با زن و بچه خود براى امرار معاش از آن پول استفاده نماید، پس از کار کردن مدتى، پول خوبى به دستش آمد و عازم ده خود گردید.
یک مرد تبهکارى از جریان این کارگر ساده مطلع مى شود و تصمیم مى گیرد که دنبال او رفته و به هر قیمتى که هست پول او را بدزدد و تصاحب نماید کارگر سوار اتومبیل شده و با خوشحالى عازم ده شد، غافل از اینکه مردى بد طینت در کمین اوست. بعد از آنکه به ده رسید و به خانه خود نزد زن و بچه اش رفت ، آن دزد خائن، شبانه به پشت بام مى رود و از سوراخى که پشت بام گنبدى شکل خانه هاى آن ده معمولا داشته و اطاق آنها نیز داراى چنین سوراخى بود، کاملا متوجه آن کارگر مى شود،   ادامه مطلب ...

نسخه ای برای درمان درد دنیا دوستی

نسخه ای برای درمان درد دنیا دوستی

«... سیدی اَخْرِجْ حُبَّ الدُّنْیا مِنْ قَلْبی وَاجْمَعْ بَینی وَبَینَ الْمُصْطَفی وَآلِهِ خِیرَتِکَ مِنْ خَلْقِکَ وَخاتَمِ النَّبِیینَ مُحَمَّد صَلَّی اللهُ عَلَیهِ وَآلِهِ وَانْقُلْنی اِلی دَرَجَةِ الَّتوْبَةِ اِلَیکَ وَاَعِنّی بِالْبُکآءِ عَلی نَفْسی فَقَدْ اَفْنَیتُ بِالتَّسْویفِ وَالاْمالِ عُمْری وَقَدْ نَزَلْتُ مَنْزِلَةَ الاْیسینَ مِنْ خَیری فَمَنْ یکوُنُ اَسْوَءَ حالاً مِنّی اِنْ اَنَا نُقِلْتُ عَلی مِثْلِ حالی اِلی قَبْری لَمْ اُمَهِّدْهُ لِرَقْدَتی وَلَمْ اَفْرُشْهُ بِالْعَمَلِ الصّالِحِ لِضَجْعَتی وَمالی لا اَبْکی وَلا اَدْری اِلی ما یکوُنُ مَصیری وَاَری نَفْسی تُخادِعُنی وَاَیامی تُخاتِلُنی وَقَدْ خَفَقَتْ عِنْدَ رَاْسی اَجْنِحَه الْمَوْتِ فَمالی لا اَبْکی ...»

« ... مولای من، دنیادوستی را از قلبم بیرون کن و مرا با خاتم پیامبران و رسول برگزیده ات، محمد مصطفی(ص) و خاندان پاکش، که آن ها را از میان آفریدگانت برگزیده ای، همراه فرما. مرا به مقام توبه و بازگشت به درگاه پرمهرت برسان. یاری ام کن تا بر حال زار خویش بگریم؛ چراکه عمر خود را با امروز و فردا کردن ها و آرزوهای بی انتها، بر باد داده ام و به جایگاه نااُمیدانی رسیده ام که به خیرشان امیدی نیست. کیست بدحال تر ازمن! در حالی به مدفن خویش وارد می شوم که آن را برای خوابیدنم مهیا نکرده  و با عمل صالح مفروش نکرده ام. چرا از دیده سرشک محنت نفشانم در حالی که از سرنوشت خویش بی خبرم و می بینم نفسم چگونه بر من نیرنگ زد و روزگار چگونه فریبم داد و این در حالی بود که مرگ بال های خود را بر سرم گسترانده بود، پس چرا گریه نکنم ...» 

ادامه مطلب ...

عوامل ظهور امام زمان (ع) چیست ؟

عوامل ظهور امام زمان (ع) چیست ؟

پرسش

منظور از عوامل ظهور چیست؟

 

  • پاسخ اجمالی

عوامل ظهور به چیزهایی گفته می شود که زمینه ظهور امام زمان (عج) را فراهم می کند و از علل ظهور آن حضرت محسوب می گردند و در باره ی آن باید گفت: هر چند عامل اصلی ظهور امام زمان علیه السلام «اراده ی الهی»می باشد ولی آنچه که انسانها بعنوان زمینه سازی ظهور، می توانند انجام دهند ازبین بردن زمینه هایی است که موجب غیبت آنحضرت شده و ایجاد آمادگی در خودشان می باشد؛ و این آمادگی نیز با انجام وظایف و تکالیفی که بر عهده آنهاست بویژه تکالیف زمان غیبت مثل: انتظار فرج، دعا، صبر، خودسازی، رشد فکری، اجتماعی بدست می آید. البته این آمادگی باید متناسب با پذیرش حکومت جهانی باشد، یعنی عمومیت داشته و گسترده باشد و افکار عمومی برای تأیید و پشتیبانی ایشان مهیا باشند. 

ادامه مطلب ...

آمریکا باپلیس آهنی برای فتح ایران می آیدrobocop 2014

آمریکا باپلیس آهنی برای فتح ایران می آیدrobocop 2014

در « پلیس آهنی » سال 2014 دایره فعالیت ربات ها گسترش پیدا کرده و تا تهران نیز کشیده شده است. در صحنه ابتدایی فیلم شاهد هستیم که ربات های معروف مجموعه فیلمهای « پلیس آهنی » که ED-209 نام دارند، در سطح شهر تهران و تحت عملیاتی به نام « تهران آزاد » در حال رژه رفتن در خیابان هستند و به نظر می رسد که ایران را فتح کرده اند! اشارات سیاسی « پلیس آهنی » که در نسخه جدید به وفور پیدا می شود، یکی از بدترین و در عین حال مضحک ترین بخش های این قسمت از آب درآمده است که البته اصلا و ابداً ارتباطی به داستان اصلی این مجموعه ندارند.

دراین فیلم ایرانیها تروریستهای بی منطق وبی هدفی هستند که بدون هیچ انگیزه ای حماقت وار به خود مواد منفجره بسته و(مثلا)در جلوی دوربین ارتباط زنده(از تهران آزاد شده توسط آمریکا) خود وچند رباط نظامی را منفجر میکنند وحتی نوجوان ایرانی نیز حرف مادر خودرا گوش نکرده وباچاقوی آشپزخانه از خانه فرار کرده وقصد حمله به یک رباط نظامی را دارد که توسط یک رباط نظامی کشته میشود

درد آورتر از همه اینها اینکه این چنین فیلمی که از آغاز به تخریب وجهه ایرانیها می پردازد توسط دوبلورهای معروف صدا وسیمای ایران نیز دوبله شده است تا خدای نکرده  هنر دوستان و عاشقان هالیوود در ایران از خیل عشاق ومسحور شدگان هالیوود درجهان عقب نباشند.

گزارشی از زیباترین شهر دنیا

گزارشی از زیباترین شهر دنیا

توکل



ویزای این شهر چیزی نیست مگر امیدواری آن هم نه هر امیدواری، بلکه فقط امیدواری به خداوند متعال. فقط افرادی که در شهر و زادگاه خود همه امیدشان به خداوند متعال باشد مجاز به دریافت ویزای ورود به این شهر هستند و می‌توانند برای هر چند روزی که دلشان بخواهد به این شهر زیبا سفر کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.

 

 


 


 

شاید شهر به این زیبایی تا به حال حتی به ذهن شما هم خطور نکرده باشد، شهری سراسر زیبایی که هر کسی از دیدن زیبایی‌ها و لطافت‌های آن مات و مبهوت می‌شود، هرچه زیبایی‌ها و مناظر دیدنی این شهر را توصیف کنیم باز نمی‌توانیم تمام زیبایی‌های آن را بیان کنیم.

ورود به این شهر شرائط خاص خودش را دارد و به هر کسی اجازه ورود به این شهر را نمی‌دهند، ویزای این شهر تنها در اختیار عده خاصی قرار می‌گیرد.

ویزای این شهر چیزی نیست مگر امیدواری آن هم نه هر امیدواری، بلکه فقط امیدواری به خداوند متعال. فقط افرادی که در شهر و زادگاه خود همه امیدشان به خداوند متعال باشد مجاز به دریافت ویزای ورود به این شهر هستند و می‌توانند برای هر چند روزی که دلشان بخواهد به این شهر زیبا سفر کنند و از زیبایی‌های آن لذت ببرند.  ادامه مطلب ...