الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

سالروز وفات ام المصائب حضرت زینب س تسلیت باد


   سالروز وفات ام المصائب حضرت زینب س تسلیت باد


رهبر انقلاب: اگر زینب (سلام الله علیها) نبود، کربلا نبود. اگر رشادت های حضرت زینب (سلام الله علیها) نبود، حادثه عاشورا این چنین گسترش پیدا نمی‌کرد و اینچنین در تاریخ ماندگار نمی‌شد.


یکسال و نیم مانده غمت در گلوی من
هر روز و شب تویی همه جا رو به روی من

در زیر آفتابم و تشنه شبیه تو
دنیا کشیده خنجر غم بر گلوی من

تصویر قتلگاه تو یادم نمی رود
یک بوسه از تنت شده  بود آرزوی من

از خاطرات آن شب مقتل کنار تو
مانده هنوز لالۀ سرخی به روی من

یک لحظه چوب محمل و پیشانی ام شکست
تا رفت روی نیزه سرت پیش روی من

قاریِ روی نیزه شدی تا حواس ها
آید به سوی نیزه،نیاید بسوی من

سنگین ترین غمم، غم دفن سه ساله بود
او رفت و رفت پیش شما آبروی من

بشکن سفال عمر مرا تا نفس کشم
دیگر بس است بادۀ غم در سبوی من

▪پس از حادثه کربلا حضرت زینب (س)،حدود یک سال و شش ماه زندگى کرد
♦ ️قرة بن قیس تمیمی می گوید:
▪اگرهمه چیز را فراموش کنم، سخنان زینب،دختر فاطمه س،را در لحظه‌ای که از کنار برادرش، حسین،گذشت فراموش نخواهم کرد
▪بخدا سوگند، بی‌قراری و مرثیه خوانی‌های زینب،دوست و دشمن را به گریه واداشت.

اللهوف،ص56

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.