الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

رد الشمس برای امیرالمؤمنین علی ع


رد الشمس برای امیرالمؤمنین علی ع


پیغمبر اکرم (ص) در منزل خود بود و على (ع) هم حضور داشت، همان دم جبرئیل آمده وحى الهى آورد، رسول خدا سر مبارک خود را روى پاى على (ع) گذاشت و سر برنداشت تا هنگامى که آفتاب غروب نمود.
 
على (ع) که نماز عصر را به جا نیاورده بود بى اندازه پریشان شد، زیرا هم نمى توانست سر پیغمبر را از روى زانوى خود بردارد و هم نمى توانست نماز را به طور معمول به جا آورد. چاره اى نداشت جز این که همچنان که نشسته است با اشاره رکوع و سجود را به عمل آورد.
 
پیامبر پس از آن که از آن حالت به خود آمد به على (ع) فرمود: نماز عصرت قضا شد. عرض کرد: چاره اى جز این نداشتم زیرا حالت وحی که براى شما پیش آمده بود، مرا از انجام وظیفه بازداشت.
 
رسول خدا (ص) فرمود: اینک از خدا بخواه تا خورشید را به جاى اول برگرداند تا نمازت را به وقت خودش به جاى آورى، زیرا خدا دعاى تو را مستجاب مى کند، براى این که از خدا و رسول او اطاعت کردى.
 
على (ع) حسب الامر از خدا چنان درخواستى کرد. دعاى او مستجاب شد و خورشید به محلى آمد که بشود نماز عصر را خواند، على (ع) نماز عصر را در وقت خود به جاى آورد، آن گاه خورشید غروب نمود.
 
اسما گوید: سوگند به خدا هنگامى که خورشید دوباره خواست غروب کند صدایى اره مانند که بر چوب کشیده مى شود از آن به گوش ما رسید.


 
الارشاد، ص 336 - 334.

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.