ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
انتظارفرج برترین عمل
غایت
خلقت ، تکامل مخلوق و هدف از خلقت جنٌ و انس عبادت پروردگار سبحان است.
اسلام عهد عبودیت الهی بر گردن همه آحادبنی آدم علیه السلام و دینی جهانی و
جاودانی است. موازینی که این دین در قالب اصول عقاید، اخلاق حقوق، اقتصاد،
سیاست و حکومت و... ارائه نموده است ، همه شؤون زندگی فردی و جمعی ، مادی و
معنوی ، دنیوی و اخروی انسان را در بر می گیرد. اسلام همه انسانها را
بندگان یک خدا و فرزندان یک پدر و مادر و رودرروی یک دشمن مشترک می شناسد و
در پی تأسیس یک جامعه جهانی بدون مرز با مشارکت همه آحاد بشر در قالب یک
نظام ارزشی پیشرفته و بر اساس گرایش های فطری حق جویی، عدالت خواهی،آزادگی و
توحید است.
اسلام با حالت اشخاص تندخو و متحجر و
وضعیت جوامع محدود و مرزبندی شده و ملت ها و دولت های پراکنده و متخاصم که
فقط به منافع ملی خویش بیندیشند، موافق نیست و با شیوه های گوناگون همه
مردم را به وحدت ، محبت ، صلح ، تعاون و احترام متقابل و درنهایت تشکیل یک
خانواده جهانی در سایه مقررات الهی ترغیب می نماید. لذا هیچیک از مرزبندی
ها و تقسیمات نفسانی ، نژادی ، تاریخی، جغرافیایی و اجتماعی ساخته و
پرداخته شیاطین جنی و انسی در اسلام معتبر نیست.
بر
اساس جامعه شناسی اسلام، چون اشخاص نوع انسان در بقای شخص و نوع به یکدیگر
نیازمندند و وصول آنها به کمال بدون بقاء ممتنع است، بنابراین در وصول به
کمال به یکدیگر محتاجند. از اینروی کمال هر شخصی مشروط و موقوف به دیگر
اشخاص نوع انسان می باشد. لذا بر هر انسانی لازم است که با همنوعان خود بر
وجه تعاون معاشرت کند. در غیراین صورت از قاعده عدالت منحرف و به صفت جور
متصف می گردد.
از دیدگاه قرآن کریم و عترت مبین
جای هیچ شک و شبهه ای نیست که دورانی خواهد آمد که در آن بشریت در زیر لوای
یک فرهنگ و نظام ارزشی الهی ، خانواده ای واحد را تشکیل خواهند داد. ما
شیعیان این دوران را همان زمان ظهور حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه
الشریف می دانیم و همچنان در انتظار حکومت عادله و جهانی آن سرور بسر می
بریم.
انتظار فرج قائم آل محمدصلی الله علیه و
آله و سلم متضمن اقرار به وجود ، حیات ، ظهور آن بزرگوار ، عدم شک درباره
ایشان ، پذیرفتن غیبت ، تحمل فراق آن عزیز ، عدم اعتراض به پنهان بودن آن
محبوب ، صبر بر بلایا ، آزارها ، ناکامی ها ، تمسک به آثار قابل تحصیل از
ائمه هدی علیهم صلوات الله ، ارشاد و استرشاد ،رجوع به راویان اخبار ایشان و
تقلید از فقهاء جامع شرایط می باشد. بنابراین وظیفه اصلی شیعه در مقام
انتظار ، احراز تکالیف الزامیه ای است که از سوی شارع مقدس متوجه او می
باشد و این امر از یکی از طرق یقین، اجتهاد، تقلید، و احتیاط محرز می گردد.
از
جمله وظایف شیعه جهاد با نفس ، امر به معروف و نهی از منکر ، تقیه ،
مهاجرت و جهاد با کفار و مشرکین و منافقین و زورمداران خودسر است و نقطه
عطف همه آنها، شناختن و شناساندن پیام رهایی بخش اسلام به مردم مستعد جهان و
عمل به مفاد و احکام آن و ایجاد زمینه برای مشارکت همه انسانها در تشکیل
یک جامعه جهانی واحد به سرپرستی حجت خدا و ولی عصر عجل الله تعالی فرجه
الشریف است. امروز به علت فقدان نبی صلی الله علیه و آله و سلم و غیبت ولی
عجل الله تعالی فرجه الشریف، قلت عدد افراد لایق برای این کار بزرگ، کثرت
دشمنان، پشت کردن زمانه برما و شدت فتنه ها ، دعوت به اسلام بصورت فردی ،
محدود و پراکنده چندان مثمر ثمر نیست و مستلزم کارهایی سازمان یافته و
تشکیلاتی و منسجم است.
سلام وب خوبی داری ممنون میشم به وبلاگم سربزنی اهل تبادل لینکم هستم.