الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

گوشت خوک و بدن انسان

گوشت خوک و بدن انسان


گوشت خوک و بدن انسان

بسیاری از ما شنیده ایم که این گوشت طعم و مزه خوبی دارد و دلیلی برای عدم استفاده از آن وجود ندارد، نظرات دانشمندان و پزشکان در برابر نظرات عالمان دینی بسیار جالب و خواندنی است….

متون اسلامی خوردن گوشت خوک را حرام کرده اند. سفر لاویان، یکی از کتب انجیل، و سومین نسخه تورات یهودیان نیز گوشت خوک را کثیف اعلام کرده اند چرا که خوک نشخوار نمی کند و تغذیه او از فضولات خودش است. قرآن بیشتر از چهار بار استفاده از گوشت خوک را ممنوع کرده است. خوک انواع بیماری ها را در خود دارد.

مضرات و خطرات این گوشت

علم و مذهب تقریبا دیدگاه ها و نظرات مشابهی درباره گوشت خوک دارند. دانشمندان معتقدند که خوک، حیوان کثیفی است، حیوانات کثیف هرچیزی می خورند، فضولات خویش، غذاهای فاسد، حشره و کرم و انگل و حتی مواد غذایی سرطانی. این حیوانات در اصطلاح علمی آشغالخوار خوانده می شوند و هیچ چیز، طبیعت آن ها را تغییر نمی دهد.

اگر این حیوانات، دارای دستگاه گوارش مناسبی برای هضم سموم و مواد غذایی مضر از بدنشان بودند، شاید چنین رژیم غذایی نمی توانست باعث ایجاد خطرات بسیار در حیوان شود اما دستگاه گوارش خوک با دیگر حیوانات علفخوار متفاوت است.   برخلاف حیوانات نشخوارگر مانند گاو، گوسفند و بز که تا ۲۴ ساعت غذای گیاهی خود را هضم می کنند، خوک غذای سراسر مضر بدن خود را صرفا در چهار ساعت هضم می کند. این زمان اصلا کافی نیست تا بتواند میزان زیاد سموم موجود در بدن را هضم کند و از بین ببرد، بنابراین این سموم در سلول های چربی و ارگان های بدن خوک باقی می مانند. بدتر اینکه خوک، غدد عرقی و چربی که برای سم زدایی حیاتی هستند را نیز ندارد و بنابراین، بیش از پیش مواد سمی را باهم آمیخته می کند.  

به همین صورت، می بینیم که خوک سرشار از سم و ویروس و ارگان های مخرب است.

موادی که خوک وارد بدن انسان می کند:

کرم تنیا سولیوم: یک انگل روده ای است که بافت های انسان را عفونی می کند و اشتها را از بین می برد.

ویروس Menangle: این ویروس باعث ایجاد تب و لرز و کهیر و عرق سرد در بدن و سر دردهای مضمن تا ۱ الی ۱۴ روز می شود.

هپاتیت E: کبد انسان بطور ویروسی متورم می شود و در نهایت یرقان، خستگی و سستی و حالت تهوع ایجاد می کند، اگر خیلی شدید باشد در نهایت میزان فیبروز و سیروز را نیز زیاد می کند که باعث ابتلا به بیماری های کبدی می شود.

Trichinella: یک کرم انگلی است که باعث ایجاد تب و خستگی و ورم و درد عضلانی می شود.

یرسینیا انتروکولیتیکا: یک باکتری بسیار مضر است که براساس تحقیقات انجام شده توسط Consumer Reports، در ۶۹ درصد از خوک ها موجود است. این باکتری باعث ایجاد اختلالات کبد و معده و روده می شود و علاوه بر ایجاد تب و لرز در انسان، در بدترین حالت، عفونت های کشنده در بدن ایجاد می کند.

برخلاف سایر انواع گوشت ها، هیچ درجه حرارت مناسبی برای پخت گوشت خوک وجود ندارد که بتوانیم در آن با اطمینان همه سموم و باکتری های داخل گوشت را از بین ببریم؛ حتی فریز کردن خوک هم باکتری ها و میکروب هایش را نمی کشد و کرم های خاص موجود در آن از بین نمی روند. گوشت خوکی که خوب پخته شده است نیز سرشار از بیماری و انگل و ویروس است.

آیا باز هم می خواهید از این گوشت استفاده کنید؟!

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.