الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

سلام_کرونا


   سلام کرونا


ظاهرا در چین متولد شدی،یا در آزمایشگاهی آنطرف آبها و در چین تکثیر شدی،چه طبیعی و چه آزمایشگاهی بالاخره تو هم یک موجودی یک دابه،یک جنبنده هوشمند که خداوند مستقر تو را یعنی بستری که می گزینی و مستودع تو را یعنی عرصه رُشدت را دقیق میداند،
تو هر چه که باشی از دایره قدرت خدا بیرون نیستی.
واقیت اینست که بسرعت وخاموش و بی حاشیه مرزها را نوردیدی بعضی ها را کشتی و  به بعضی ها  ،رحم کردی.
یواش یواش توجه دولتها و بعد ملتها و رسانه ها را جلب کردی،المپیک،مسابقات ورزشی شهرهای بزرگ میلیونی،بازار بورس جهانی ،بازار نفت،بازار سلاح،بازار تهدید را در سیاست بین الملل کساد و تعطیل کردی.
نماز جمعه،نماز جماعت،کربلا،نجف،قم،مشهد،وطواف کعبه را که هیچکس و هیچ ابرقدرتی نمیتوانست خلوت و تعطیل کند،تعطیل کردی،
ترامپ که کلا اهل تجارت و چانه زنی هست کوشید که مثل رهبر کره شمالی با تو مذاکره کند و شاح و شانه بکشد که تحویلش نگرفتی و دهها امریکایی را ترکاندی.
بانویی رفت ژل تزریق کرد
بینی عمل کرد
گونه گذاشت،گفت میخواهم دیده شوم
تو امدی
تا با یک ماسک ارزان روی همه جراحیهای گران، پوشانده شود.
تاجری در بازار
گوشت را خرید،برای عید انبار کرد،احتکار کرد
تو امدی
کسی نخرید

امراض قبلی را فقرا میگرفتند بعد سراغ مسوولان میرفت،ایندفعه از مسئولان شروع کردی هم چپ را بخاک افکندی هم راست را هم مستقل را.
تو امدی
نه شاه ماند و نه شاه نشان.
بیچاره پدر بزرگ و مادر بزرگ گفتند بیا ببوسیمت گفتیم دیر نیشود
تو آمدی و بوسیدن و دیدار ممنوع شد
بوس ممنوع شد.
دورهمی،مهمونی،اجتماع را بردی قبل از این هم ما وقتی با گوشیهایمان تنها بودیم انگار همین آرزو را داشتیم،حالا توی قرنطینه ماییم و گوشی لعنتی.
بلیط هواپیما ،کالاها،هتلها،رستورانها،سهام،بورس،نفت،و خیلی چیزها را ارزان کردی،کاری که دولتها نمیتوانستند بکنند.
کرونا تو سرما دوستی و ما پیش از این در خیلی از رفتارها و اهداف مان سرد شده بودیم،«««ما قبل از آمدنت زمینه را برای تو خود فراهم کرده بودیم»»»

گفتیم نظام درمانی ،نظام بانکی،نظام بیمارستانی،نظام پزشکی،نظام ارجاع نظام....انگار قوی نیست،گقتند درستش میکنیم،
توآمدی و نه نظام و نه نظامی از تو ایمن نبود.تو اهل توجیه و وقت کشتن نبودی.

یک تنه طوفان نوح را ثابت کردی و مرگ فرعون را و پشه دماغ نمرود را.


 کرونا یک موجود خودسر است یا تحت اداره خداوند است که مستقر و مستودع هر جنبنده ای بید قدرت اوست؟
انکه تقواپیشه نکند و ذهن را کنترل نکند وامیدی غیرخدا داشته باشد و بخود وحقوق دیگران رحم نکندو  از دایره ادب الهی خارج شده است،طبیعیست که باید ، باید منتظر تادیب کرونا باشد
ای کوچولوی_دوست نداشتنی ،تو الکی نیامدی.....
کرونا بلا نبود نعمت بود برای کسانی که واقعیتها را نمی پذیرند‌.و با اعتقاد زیست نمیکنند که با توهم میزیند.
کرونا تو مستی تَوَهُم خیلیها را پراندی...
حرف آخر
هرکسی توری به پایش می تند
یا برای خویش ،گوری میکند
من همین را درک کردم در جهان
حرف آخر را خدایم میزند
(بماند ب یادگار

حرمت پدر ، حرمت خداست


حرمت پدر ، حرمت خداست




●اسلام و احترام پدر

اسلام برای پدرانی که وظیفه ی خود را به درستی انجام می دهند، ارزش و احترم قائل است. این ارزش و احترام به حدی است که در آیات قران پس از انجام وظیفه ، احترام به خدا و اطاعت از فرمانش از احترام به والدین یاد شده است.در اینجا چند نمونه از موارد ارزش و احترام پدر را ذکر می کنیم :

 


ـ اصل بر رعایت حکم پدر است و بدون اجازه ی او‏، جز در واجبات نمی توان گام برداشت. فرزند وظیفه دارد بال رحمت و عنایت خود را در زیر پای پدر و مادر بگستراند.فرزند حق اهانت به پدر را ندارد، حتی گفتن اف. حرمت پدر چون حرمت خداست و نمی توان آبروی پدر را زیر سؤال برد و شخصیت ا و را خدشه دار کرد. حال این همه احترام برای پدری است که تمرین عظمت و لیاقت کرده باشد، عواملی که سبب بغض و نارسایی در رشد و حیات خود و کودک است از خود دور کند و برای صلاح و فساد فرزندش و جامعه بیندیشد.

   ادامه مطلب ...

شهادت امام هادی علیه السلام


   شهادت امام هادی علیه السلام





امام هادی امام دهم
نام علی
القاب هادی، نقی
کنیه ابوالحسن
پدر امام جواد علیه السلام
مادر سمانه
زادروز 15 ذی الحجه سال 212 هجری قمری
زادگاه مدینه
مدت امامت 34سال
مدت عمر 42 سال
تاریخ شهادت 3 رجب سال 254 هجری
علت شهادت مسمویت توسط زهر
قاتل معتز عباسی لعنه الله
مدفن سامرا


امروز دل مهدی صاحب زمان(عج) از فراغ و شهادت جانسوز جدش آکنده از غم است.

جدی که غریب سامرا نام گرفت و در غربت شهد شهادت نوشید...
او علی بن محمد(ع)، معروف به هادی و نقی و دهمین امام شیعیان است که در سوم رجب، و به قولی در 25 جمادی الآخر، در سامرا به شهادت رسید
این امام همام که فرزند باب‌الحوائج حضرت جواد(ع) است، پس از شهادت پدر بزرگوارشان در ذی‌قعده سال ۲۲۰ ، مقام منیع امامت را بر عهده گرفت.

امام هادی (ع)؛ در مدت امامت خویش، با خلافت شش تن از خلفای بنی‌عباس معاصر بود و آنان عبارت بودند از: معتصم، واثق، متوکل، منتصر، مستعین و معتز.
البته رفتار این عده از خلفای عباسی با امام علی‌النقی‌(ع) متفاوت بود؛ برخی رفتار خصمانه و برخی دیگر رفتار متعادل تری با ایشان، اعمال می‌کردند.
نکته حائز اهمیت این است که در واقع همه این خلفای عباسی، در غصب خلافت و نادیده گرفتن حقوق امامت، هم رأی و هم نظر بودند.
در این بین، متوکل عباسی (دهمین خلیفه عباسیان) بیش از همه، نسبت به اهل بیت(ع) و خاندان امامت و علویان صاحب نام، دشمنی می‌ورزید و از هر راه ممکن در صدد اذیت و آزار آنان بر می‌آمد.
متوکل عباسی، در سال 243 قمری، امام علی‌النقی(ع) را از مدینه منوره به سامرا فراخواند و آن حضرت را برای همیشه از موطن اصلی و اجداد طاهرینش دور نمود.[2]
امام علی‌النقی(ع) به مدت ۱۱ سال در سامرا (پایتخت عباسیان) و در محله عسکر (منطقه مسکونی نظامیان) به حالت تبعید، زندگی نمود و در این مدت، تحت مراقبت و نظارت دستگاه امنیتی خلافت قرار داشت و از تماس با دوستان و یاران خویش محروم بود.
سرانجام در سوم رجب و یا به روایتی در 25 جمادی الآخر سال 254 قمری، در ایام خلافت معتز عباسی، به وسیله معتمد عباسی، برادر خلیفه وقت، مسموم و در آن غریبه سرا، به شهادت رسید.
این شهادت غریبانه ازین بابت نیز جانسوز است که هنگام شهادت آن امام همام، جز فرزندش امام حسن عسکری(ع)، کسی در بالینش حاضر نبود.
اگرچه امام هادی (ع) شهادت غریبانه ای داشت اما تشییع جنازه با شکوهی از ایشان به عمل آمد. دوستداران اهل بیت(ع)، فقها، قضات، دبیران، امیران و حتی بزرگان دربار خلافت در تشییع جنازه مطهر وی شرکت کرده و ایشان را در یکی از حجره‌های خانه اش دفن نمودند.[3]

شهادتش بر عموم شیعیان تسلیت باد.
اللهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر:آمین

ولادت امام محمد باقر (ع) مبارکباد


   ولادت امام محمد باقر (ع) مبارکباد


امام محمدباقر علیه‌السلام، امام پنجم شیعیان بنا به روایتى در اول ماه رجب [۱]  سال 57 در مدینه منوره دیده به جهان گشود.[۲] در تقویم جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر 1 رجب به عنوان روز ولادت آن حضرت ثبت شده است.[۳]

بیشتر مورخان گفته اند که سال تولدش 57 قمرى بوده است. بنابراین وى چهار سال پیش از واقعه کربلا به دنیا آمد و همراه پدر بزرگوارش در این واقعه جانسوز حضور داشت. پدرش امام على بن الحسین علیه‌السلام معروف به سجاد و زین العابدین و مادرش فاطمه بنت الحسن المجتبى علیه‌السلام معروف به ام‌ الحسن و ام‌ عبدالله مى‌ باشند.

چون نَسَب شریف امام محمدباقر علیه‌السلام هم از پدر و هم از مادر به امام امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها مى‌ رسد، به ایشان علوى بین علویین و فاطمى بین فاطمیین گفته مى‌ شود. امام محمد بن على علیه‌السلام مکنى به ابوجعفر و ملقب به باقرالعلم و باقرالعلوم مى‌ باشد.

این امام همام پس از شهادت پدر ارجمندش امام زین العابدین علیه‌السلام در سال 95 قمرى به مقام عظماى ولایت و امامت شیعیان نایل شد و پیروان اهل بیت علیهم‌السلام را در آن دریاى مواج سیاسى و نظامى عصر خویش و هرج و مرج‌ هاى آخر حکومت امویان به نیکى هدایت و رهبرى کرد. با این که میان رحلت پیامبر صلی الله علیه و آله و تولد امام محمدباقر علیه‌السلام به مدت 47 سال فاصله بود، در عین حال آن حضرت، سلام گرم و دلنشین پیامبر صلی الله علیه و آله را از سوى جابر بن عبدالله انصارى دریافت کرد.

جابر بن عبدالله که یکى از یاران رسول خدا صلی الله علیه و آله و از محبان اهل بیت علیهم‌السلام بود در سنین کودکى و نوجوانى امام محمدباقر علیه‌السلام، وى را در آغوش گرفت و سلام پیامبر صلی الله علیه و آله را به وى ابلاغ کرد. امام محمدباقر علیه‌السلام از آغاز زندگى تا شهادت خویش با 11 تن از خلفا معاصر بود که همه آنان، جز یکى، از طایفه خبیثه بنى‌ امیه بودند.
  ادامه مطلب ...