الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

فضیلت ماه مبارک رمضان

 فضیلت ماه مبارک رمضان

رمضان تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است

 

«رمضان» در لغت از «رمضاء» به معنای شدت حرارت گرفته شده و به معنای سوزانیدن می باشد. چون در این ماه گناهان انسان بخشیده می شود، به این ماه مبارک رمضان گفته اند.

پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «انما سمی الرمضان لانه یرمض الذنوب؛ ماه رمضان به این نام خوانده شده است، زیرا گناهان را می سوزاند.»

رمضان نام یکی از ماه های قمری و تنها ماه قمری است که نامش در قرآن آمده است و یکی از چهار ماهی است که خداوند متعال جنگ را در آن حرام کرده است.(مگر جنبه دفاع داشته باشد.)

در این ماه کتاب های آسمانی قرآن کریم، انجیل، تورات، صحف و زبور نازل شده است.

این ماه در روایات اسلامی ماه خدا و میهمانی امت پیامبر اکرم(ص) خوانده شده و خداوند متعال از بندگان خود در این ماه در نهایت کرامت و مهربانی پذیرایی می کند؛ پیامبر اکرم(ص) می فرماید: «ماه رجب ماه خدا و ماه شعبان ماه من و ماه رمضان، ماه امت من است، هر کس همه این ماه را روزه بگیرد بر خدا واجب است که همه گناهانش را ببخشد، بقیه عمرش را تضمین کند و او را از تشنگی و عطش دردناک روز قیامت امان دهد.»
  ادامه مطلب ...

4عمل طلایی برای ماه شعبان


4عمل طلایی برای ماه شعبان
4عمل طلایی برای ماه شعبان

بسیاری از ما شاید نتوانسته ایم آن طور که باید از ماه رجب توشه برگیریم. پس چه خوب است قدر ماه شعبان را دانسته و پیش از ورود از اعمال و اذکار این ماه آگاهی کسب کنیم. باشد مقدمه ای گردد برای درک هر چه بهتر ماه مبارک رمضان. ان شاء الله

 

 1- تقرب جستن به پیامبر اکرم(صلی الله علیه و آله)

بر اساس روایت اسلامی ماه شعبان، ماه حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) است و در نتیجه توسل و تقرب جستن به آن نور الهی، بسیار مفید و راهگشا خواهد بود. کسی که می خواهد از این ماه بهترین بهره ها را نصیب خویش سازد، توسل به صاحب این ماه را باید در رأس امور قرار دهد. از این رو از جمله اعمال مشترک این ماه صلوات بر حضرت محمد مصطفی (صلی الله علیه و آله) دانسته شده و مردمان را به مداومت بر این ذکر در ماه شعبان توصیه کرده اند. 
در کنار ذکر "اللهم صلی علی محمد و آل محمد"، از امام سجاد(علیه السلام) روایت شده است که پیش از زوال و در شب نیمۀ شعبان این صلوات خاصه خوانده شود: "اَللّهُمَّ صَلِّ عَلى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ شَجَرَةِ النُّبُوَّةِ وَ مَوْضِعِ الرِّسالَةِ وَ مُخْتَلَفِ الْمَلاَّئِکَةِ ... ". "خدایا درود فرست بر محمد و آل محمد درخت نبوت و جایگاه رسالت و محل رفت و آمد فرشتگان ...". (ر.ک: مفاتیج الجنان، اعمال مشترک ماه شعبان)

 

ادامه مطلب ...

در انتظار خورشید

در انتظار خورشید

 

وجود مصلح جهانی، باوری عمومی

مصلح کل

عشق و علاقه به صلح و عدالت در درون جان همه انسان ها وجود دارد؛ لذاعقیده به وجود مصلح کل و انتظار ظهور وی که نتیجه آن استقرار صلح و عدل در سراسر جهان است، امری فطری و طبیعی است که با آفرینش هر انسانی همراه است و اختصاص به گروهی خاص ندارد. پیروان همه ادیان براساس فطرت ذاتی خود، انتظار روزی را می کشند که نجات دهنده ای بزرگ، جهان را از ظلم ظالمان نجات دهد و اوضاع آشفته جهان را اصلاح کند. تمام ادیان مختلف جهان از ظهور مصلح و نجات دهنده ای جهانی سخن می گویند که به جنایت ها و خیانت های انسان ها خاتمه خواهد داد و نابسامانی و ناامنی را نابود خواهد کرد. عقیده به ظهور مصلح بزرگ آسمانی در پایان جهان، اعتقادی عمومی و مشترک میان همه امت ها، ملت ها وپیروان ادیان است.

مصلح کل در قرآن

عموم امت اسلامی معتقدند که براساس وعده های قرآن، در آخرالزمان مردی از خاندان پیامبر صلی الله علیه و آله ظهور خواهد کرد که سراسر زمین را از عدل و داد پر می کند. چنان که در قرآن کریم آمده، ظهور این مصلح کل ضرورتی اجتناب ناپذیر است که سرانجام بایدظاهر شود و با تشکیل حکومتی جهانی و اسلامی، دین اسلام را گسترش داده و بر کلیه ادیان غلبه کند. بدین ترتیب است که حزب اللّه بر لشکریان شیطان غلبه نموده و زمامداری جهان به دست صالحان و پاکان می افتد. در قرآن کریم آیات متعددی وجود دارد که برخی با دلالت روشن و برخی با بیان تأویل و تفسیر از سوی ائمه اطهار علیه السلام ، بر وجود مصلح کل و مهدی موعود (عج) دلالت دارند. در سایه حکومت مهدی (عج)، ظلم و جور ریشه کن شده و برابری و برادری و عدالت همه جا را فرا می گیرد. 

ادامه مطلب ...

امان از ظلم سفیانی

امان از ظلم سفیانی

زمین میسوزد از این فتنه های آل سفیانی

                        جهنم گشته دنیا زین همه افعال شیطانی

همه جا جنگ وظلمت جهل وعصیان خون وخونریزی

                     خشونت گشته فرهنگ وتمدن گشته عریانی

زمکرصهیون وجهل خوارجهای وهابی

                          سیه گشته زفعلشان سیمای مسلمانی

رسدازغزه لبنان ویمن بحرین عراق وشام

                           صدای ناله وفریاد(امان از ظلم سفیانی)

دریده تیغ تکفیری گلوی خسته ی اسلام

                          رسیده جانمان برلب ازاین افعال حیوانی

دراین تاریکی وظلمت خدایا یاور ما کو

                         کجاست آن منجی آخر،آن خورشید ربانی

.
الهم عجل لولیک الفرج والعافیة والنصر:آمین


شعر:محسن حسینی

سه سنگی که از بهشت به زمین آمده

سه سنگی که از بهشت به زمین آمده


 سه سنگ بهشتی
امام باقر علیه السلام فرمود: «نزلت ثللاثة أحجار من الجنة: مقام إبراهیم و حجر بنى إسرائیل، و الحجر الأسود»؛ سه سنگ اند که از بهشت نازل شده اند. آن سه عبارتند از: مقام ابراهیم [6]، سنگ بنی اسرائیل [که در آیه به آن اشاره شده است] و حجرالاسود که وقتی خدا آن را به ابراهیم علیه السلام سپرد از کاغذ هم سفیدتر بود و در اثر خطاهای بنی آدم سیاه شد. [7]

وَبَآوُوْاْ بِغَضَبٍ مِّنَ اللَّهِ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ کَانُواْ یَکْفُرُونَ بِآیَاتِ اللَّهِ وَیَقْتُلُونَ النَّبِیِّینَ بِغَیْرِ الْحَقِّ ذَلِکَ بِمَا عَصَواْ وَّکَانُواْ یَعْتَدُونَ(61/ بقره)

بنی اسرائیل سزاوار خشم خدا شدند و این به سبب آن بود که آنان همواره به آیات خدا کفر مى ‏ورزیدند و پیامبران را به ناحق مى ‏کشتند. دلیل این [کفرورزى و کشتن پیامبران‏] آن بود که [از فرمانِ من‏] سرپیچى نمودند و پیوسته [از حدود حق‏] تجاوز مى‏کردند.
  ادامه مطلب ...

چگونه در قرآن، مرگ و عذاب های جهنم جزو نعمت های الهی به حساب آمده است؟

چگونه در قرآن، مرگ و عذاب های جهنم جزو نعمت های الهی به حساب آمده است؟




پرسش
در سوره الرحمن آیاتی را ذکر می کند و سپس می گوید: "فَبأَىّ‏ِ ءَالَاءِ رَبِّکُمَا تُکَذِّبَانِ". اما در این بین آیاتی را می بینیم که با این سبک سازگار نیستند.

از جمله آیات 35، 41، 44 همین سوره، حال آیا این سیاق منتفی است، یا این که اینها در زمره نعمت های الهی قرار می گیرند؟ در صورت دوم لطفا توضیح دهید.

سوره الرحمن به طور کلى بیانگر نعمت هاى مختلف "معنوى" و "مادى" خداوند است که بر بندگان خود ارزانى داشته و آنها را غرق در آن ساخته است، به گونه اى که مى‏توان نام این سوره را "سوره رحمت" یا "سوره نعمت" گذارد؛ و به همین دلیل با نام مبارک "الرحمن" که رحمت واسعه الاهى را بازگو مى‏کند آغاز شده است.[1]

اما هر خلقتی برای این که بتواند در زمره نعمت قرار گیرد، لازم نیست در تمام موارد موجب راحتی و خوشی باشد، بلکه برای نعمت بودن همین بس که خیر بیشتری داشته باشد و وقتی که آن را به صورت کلی در نظر می گیریم، می بینیم سود آن بیشتر از ضررش است، هرچند گاهی در موارد خاص موجب عذاب نیز شده باشد.
  ادامه مطلب ...

زندگی نامه حضرت علی اکبر (ع)

زندگی نامه حضرت علی اکبر (ع)


حضرت علی اکبر (ع) فرزند ابی عبدالله الحسین (ع) بنا به روایتی در یازدهم شعبان،(1)سال 43 قمری در مدینه منوره دیده به جهان گشود.پدر گرامی اش امام حسین بن علی بن ابی طالب (ع) و مادر محترمه اش لیلی بنت ابی مرّه بن عروه بن مسعود ثقفی است.(2)او از طایفه خوش نام و شریف بنی هاشم بود و به بزرگانی چون پیامبر اسلام(ص)، حضرت فاطمه زهرا(س)، امیر مؤمنان علی بن ابی طالب(ع) و امام حسین (ع) نسبت دارد.


ابوالفرج اصفهانی از مغیره روایت کرد: روزی معاویه بن ابی سفیان به اطرافیان و هم نشینان خود گفت: به نظر شما سزاوارترین و شایسته ترین فرد امت به امر خلافت کیست؟ اطرافیان گفتند: جز تو کسی را سزاوارتر به امر خلافت نمی شناسیم! معاویه گفت: این چنین نیست.
بلکه سزاوارترین فرد برای خلافت، علی بن الحسین(ع)است که جدّش رسول خدا(ص) می باشد و در وی شجاعت و دلیری بنی هاشم، سخاوت بنی امیه و فخر و فخامت ثفیف تبلور یافته   است. (3)

  ادامه مطلب ...

صدای شهادتین کودکان مظلوم یمن قبل از بمباران سعودی ها

صدای شهادتین کودکان مظلوم یمن قبل از بمباران سعودی ها

 

اشک های این کودکان یمنی

تقدیم به لبخند ها و تبریک گفتن های رسمی بعضی ها..

صدای شهادتین کودکان مظلوم یمن قبل از بمباران سعودی ها

 

اشک های این کودکان یمنی

تقدیم به لبخند ها و تبریک گفتن های رسمی بعضی ها..

 

 

 

حجم : ۵٫۵ مگابایت

ابالفضل العباس علیه السلام، قمر منیر بنی هاشم

ابالفضل العباس علیه السلام، قمر منیر بنی هاشم



چهارم شعبان زادروز فرخنده حضرت ابالفضل العباس علیه السلام است. امامزاده ای که در میان اهل بیت ع از جایگاه والایی برخوردار است.

خاندان حضرت عباس (ع):

در سال ۲۶ هجری قمری، حضرت عباس (ع) پایه عرصه گیتی نهاد. مادر گرامیش فاطمه، دخت حزام بن خالد بن ربیعه بن عامر کلبی و کنیه اش (ام البنین) بود.
چند سال پس از شهادت حضرت فاطمه (س) بود، که امیرالمومنین از برادرش عقیل، که به اصل و نسب قبایل آگاه بود، درخواست کرد زنی را از دودمانی شجاع برای او خواستگاری کند و عقیل، فاطمه کلابیه (ام البنین) را برای آن حضرت خواستگاری کرد و ازدواج صورت گرفت.

امیرالمومنین (ع) از این بانوی گرامی، صاحب چهار پسر به نامهای عباس، عثمان، جعفر و عبدالله شد.
عباس (ع) ازبرادران دیگرش بزرگتر بود و هر چهار برادر به امام خویش، حسین (ع) وفادار بودند و در روز عاشورا در راه آن امام جان خود را نثار کردند.
ارادت قلبی ام البنین (س) به خاندان پیامبر (ص) آنقدر بود که امام حسین (ع) را از فرزندان خود بیشتر دوست می داشت؛ بطوری که وقتی به این بانوی گرامی خبر شهادت چهار فرزندش را دادند فرمود: مرا از حال حسین (ع) باخبر سازید و چون خبر شهادت امام حسین (ع) به او داده شد، فرمود رگهای قلبم گسسته شد، اولادم و هر چه زیر این آسمان کبود است، فدای امام حسین (ع).  ادامه مطلب ...