الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

الهم عجل لولیک الفرج

مذهبی سرگرمی آموزشی

طرح شبهه‌:چرا، بنی هاشم و انصار، از حضرت زهرا (س) دفاع نکردند؟

طرح شبهه‌:چرا، بنی هاشم و انصار، از حضرت زهرا (س) دفاع نکردند؟

مردم مدینه نسبت قومى و خویشاوندى با پیامبر داشتند مادر پیامبر از آنجا بود و مادر عبدالمطلب (سلمی) نیز از قبیله قدرتمند خزرج بود به همین خاطر مردم مدینه (مخصوصا خزرج) خودشان را اخوال رسول (یعنى داییهاى پیامبر) مى‌دانستند.

افزون بر همه اینها پیامبر اکرم (ص) توانستند هزارا نفر فدایى تربیت نمایند که حاضر بودند در راه خدا و دفاع از ایشان و خانواده شان جانهایشان را فدا کنند. در صورتى که این مطلب دروغ را که دشمنان اسلام درست کرده‌اند بپذیریم چه شد که بنى هاشم، سیلى خوردن دختر رسولخدا و آتش گرفتن در خانه، کشته شدن محسن شش ماه و... را ببینید؛ ولى به یک باره لب فرو بسته و کوچکترین اعتراضى ننمایند؟


آنهمه مسلمان مخلص و فدایى و مخصوصا مردم مدینه که با پیامبر رابطه خویشاوندى و قومى داشتند چه شد همه یکپارچه سکوت نموده کوچکترین حرف و اعتراضى ننمودند؟
نقد و بررسی:

در ابتدا باید گفت که این مطلب تنها نوعى استبعاد است؛ نه دلیل؛ زیرا روایاتى که دلالت بر هجوم به خانه فاطمه زهرا و امیر مؤمنان مى‌کند، در کتب اهل سنت ( نه کتب شیعه) و با سند صحیح نقل شده است. بنابر این، این کلمات بیشتر کلماتى خطابى و بازى با احساسات است و نه بحث منطقی.
نقش قبیله اسلم در تحکیم حکومت ابوبکر:
 
ادامه مطلب ...

فاطمیه است آقاجان دعاکن برای ما

فاطمیه است آقاجان دعاکن برای ما


حجاب سپری مدافع در برابر نفس هاو نگاههای شیطانی

حجاب سپری مدافع در برابر نفس هاو نگاههای شیطانی


   
خانوووووووم....شــماره بدم؟؟؟؟؟؟

خانوم خوشگِله برسونمت؟؟؟؟؟؟؟

خوشگله چن لحظه از وقتتو به مــــا میدی؟؟؟؟؟؟

اینها جملاتی بود که دخترک در طول مســیر خوابگاه تا دانشگاه می شنید!

بیچــاره اصـلا" اهل این حرفـــــها نبود...این قضیه به شدت آزارش می داد

تا جایی که چند بار تصـــمیم گرفت بی خیــال درس و مــدرک شود و

به محـــل زندگیش بازگردد.
 
ادامه مطلب ...

اجماعی که امام علی (ع) را از خلافت باز داشت چگونه اجماعی بود؟

اجماعی که امام علی (ع) را از خلافت باز داشت چگونه اجماعی بود؟



اهل سنت اجتماع چند نفری سقیفه را دلیل و برهان برتری خلفای خود بر حضرت علی (ع) میدادنند. و اعتقاد دارند که بر طبق گفته رسول خدا امت او بر غیر حق اجماع نمی کنند ولی ۀیا در این اجماع همه امت حضور داشتند؟ ملاک انتخاب خلیفه در این جلسه چه بوده؟ سایت مصاف با شیطان در مقاله مستند به بررسی ابعاد مختلف این اجتماع پرداخته است.

 

«بنى امیّه» که سالها، بزرگترین جنگ ها و توطئه ها را در عصر پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) بر ضدّ اسلام به راه انداخته بودند، سرانجام با پذیرش شکستى تلخ به عنوان «طُلَقا» (آزادشدگان پیامبر) در میان مسلمانان با خوارى و بدنامى روزگار مى گذراندند. آنان هنگام رحلت پیامبر اکرم(صلى الله علیه وآله) از هیچ اعتبار و وجهه اى برخوردار نبودند تا بتوانند چون دو دهه گذشته در مقابل موج جدید اسلام بپا خیزند. 
ادامه مطلب ...

خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)در مسجد


خطبه فدکیه حضرت زهرا(س)در مسجد


خطبتها علیهاالسلام بعد غصب الفدک
روى انّه لمّا أجمع أبوبکر و عمر علی منع فاطمة علیهاالسلام فدکاً و بلغها ذلک،لاثت خمارها علی رأسها، و اشتملت بجلبابها، و أقبلت فی لمّة من حفدتها و نساء قومها، تطأ ذیولها، ما تخرم مشیتها مشیة رسول‏اللَّه صلى اللَّه علیه و آله،حتّى دخلت علی أبی‏بکر، و هو فی حشد من المهاجرین و الانصار و غیر هم، فنیطت دونها ملاءة فجلست، ثم أنّت أنّة أجهش القوم لها بالبکاء، فارتجّ المجلس، ثم أمهلت هنیئة.
حتّى اذا سکن نشیج القوم و هدأت فورتهم، افتتحت الکلام بحمداللَّه و الثناء علیه و الصلاة علی رسوله، فعاد القوم فی بکائهم، فلمّا أمسکوا عادت فی کلامها فقالت علیهاالسلام:
اَلْحَمْدُلِلَّهِ عَلی ما اَنْعَمَ، وَ لَهُ الشُّکْرُ عَلی ما اَلْهَمَ، وَ الثَّناءُ بِما قَدَّمَ، مِنْ عُمُومِ نِعَمٍ اِبْتَدَاَها، وَ سُبُوغِ الاءٍ اَسْداها، وَ تَمامِ مِنَنٍ اَوْلاها، جَمَّ عَنِ الْاِحْصاءِ عَدَدُها، وَ نَأى عَنِ الْجَزاءِ اَمَدُها، وَ تَفاوَتَ عَنِ الْاِدْراکِ اَبَدُها، وَ نَدَبَهُمْ لاِسْتِزادَتِها بِالشُّکْرِ لاِتِّصالِها، وَ اسْتَحْمَدَ اِلَى الْخَلائِقِ بِاِجْزالِها، وَ ثَنی بِالنَّدْبِ اِلى اَمْثالِها.

خطبه آن حضرت بعد از غصب فدک
روایت شده: هنگامى که ابوبکر و عمر تصمیم گرفتند فدک را از حضرت فاطمه علیهاالسلام بگیرند و این خبر به ایشان رسید، لباس بتن کرده و چادر بر سر نهاد، و با گروهى از زنان فامیل و خدمتکاران خود بسوى مسجد روانه شد، در حالیکه چادرش به زمین کشیده مى‏شد، و راه رفتن او همانند راه رفتن پیامبر خدا بود، بر ابوبکر که در میان عده‏اى از مهاجرین و انصار و غیر آنان نشسته بود وارد شد، در این هنگام بین او و دیگران پرده‏اى آویختند، آنگاه ناله‏اى جانسوز از دل برآورد که همه مردم بگریه افتادند و مجلس و مسجد بسختى به جنبش درآمد. 
ادامه مطلب ...

روز نجات دنیا از دیدگاه رسول اکرم

روز نجات دنیا از دیدگاه رسول اکرم


 

از رسول گرامى خدا صلى الله علیه و آله نقل شده است که فرمود:

اذا کانت الصیحة فى رمضان فانها تکون معمة فى شوال و تمیر القبائل و تتحارب فى ذى القعدة و یسلب الحاج و تسفک الدماء فى ذى الحجة و المحرم و ما المحرم ؟ هیهات هیهات یقتل الناس هرجا هرجا ثم ینادى مناد من السماء الا ان فلانا ابن فلان هو المهدى قائم آل محمد فاسمعوا له و اطیعوا و ذلک الصوت صوت جبرائیل حین یدعوا للبیعة فى صبیحة یوم الخلاص .

زمانى که صیحه در ماه رمضان شنیده شد پس همهمه و آواز جنگ در شوال بلند مى شود و قبایل طعام گردآورى و ذخیره مى کنند و ذى القعده با هم نبرد مى کنند و در ماه ذى الحجه حجاج بیت الله الحرام قتل و غارت مى شوند و خونها ریخته مى شود. و محرم، چه محرمى ؟ هرگز نمى توانى درک کنى ! نه هرگز! مردم، دسته دسته در این فتنه و آن فتنه کشته مى شوند (در هرج و مرج)؛ آنگاه منادى از آسمان ندا مى کند که فلانى پسر فلانى، مهدى و قائم آل محمد صلى الله علیه و آله است، به فرمان او گوش فرا دهید و اطاعت کنید. آن صدا صداى جبرئیل است که در بامداد روز رهایى، مردم را به بیعت فرا مى خواند.

 

 
 
ادامه مطلب ...

آهنگر با ایمان


آهنگر با ایمان


آهنگری تصمیم گرفت روحش را وقف خدا کند. سال ها با علاقه کار کرد, به دیگران نیکی کرد, اما با تمام پرهیزگاری, در زندگی اش اوضاع درست به نظر نمی آمد. حتی مشکلاتش مدام بیش تر می شد.
یک روز عصر, دوستی که به دیدنش آمده بود و از وضعیت دشوارش مطلع شد, گفت: واقعا که عجبا. درست بعد از این که تصمیم گرفته ای مرد خداترسی بشوی, زندگی ات بدتر شده, نمی خواهم ایمانت را ضعیف کنم اما با وجود تمام رنجهایی که در مسیر معنویت به خود داده ای, زندگیی ات بهتر نشده.
آهنگر مکث کرد و بلافاصله پاسخ نداد. 
ادامه مطلب ...

ذکری برای رهایی از نگاه به نامحرم


ذکری برای رهایی از نگاه به نامحرم


جناب شیخ رجبعلی خیاط ذکر یا خَیرَحَبیبٍ و مَحبوبٍ صَلِّ عَلی مُحمّدٍ و آلِه را بعد از دیدن نامحرم موثر و کارساز می دانستند و بارها این ذکر را به اطرافیان توصیه می کردند تا از وسوسه شیطان در امان باشند، می گفتند:
چشمت به نامحرم می افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب... ؛ یعنی خدایا من تو را می خواهم، اینها چیه، این ها دوست داشتنی نیستند ، هر چه نپاید، دلبستگی نشاید...

 

چهل حدیث گهربارمنتخب ازامام حسن عسکری(ع)

چهل حدیث گهربارمنتخب ازامام حسن عسکری(ع)

لنگر
1 قالَ الا مامُ بُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنِ الْعَسْکَرى صَلَواتُ اللّهِ وَسَلامُهُ عَلَیْهِ:

إنَّ اللّهَ تَبارَکَ وَ تَعالى بَیَّنَ حُجَّتَهُ مِنْ سائِرِ خَلْقِهِ بِکُلِّ شَىْءٍ، وَ یُعْطِیهِ اللُّغاتِ، وَمَعْرِفَةَ الاْ نْسابِ وَالاَّْجالِ وَالْحَوادِثِ، وَلَوْلا ذلِکَ لَمْ یَکُنْ بَیْنَ الْحُجَّةِ وَالْمَحْجُوحِ فَرْقٌ.(68)
ترجمه :
فرمود: همانا خداوند متعال ، حجّت و خلیفه خود را براى بندگانش الگو و دلیلى روشن قرار داد، همچنین خداوند حجّت خود را ممتاز گرداند و به تمام لغت ها و اصطلاحات قبائل و اقوام آشنا ساخت و نساب همه را مى شناسد و از نهایت عمر انسان ها و موجودات و نیز جریات و حادثه ها آگاهى کامل دارد و چنانچه این امتیاز وجود نمى داشت ، بین حجّت خدا و بین دیگران فرقى نبود.
2 قالَ علیه السلام : عَلامَةُ الاْ یمانِ خَمْسٌ: التَّخَتُّمُ بِالْیَمینِ، وَ صَلاةُ الا حْدى وَ خَمْسینَ، وَالْجَهْرُ بِبِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیم ، وَ تَعْفیرُ الْجَبین ، وَ زِیارَةُ الاْ رْبَعینَ.(69)

ترجمه :
فرمود: علامت و نشانه ایمان پنج چیز است : انگشتر به دست راست داشتن ، خواندن پنجاه و یک رکعت نماز (واجب و مستحبّ)، خواندن ((بسم اللّه الرّحمن الرّحیم )) را (در نماز ظهر و عصر) با صداى بلند، پیشانى را در حال سجده روى خاک نهادن ، زیارت اربعین امام حسین علیه السلام انجام دادن .  ادامه مطلب ...

کم سپاس ترین عضو بدن انسان از زبان امیرالمؤمنین علی(ع)

 کم سپاس ترین عضو بدن انسان از زبان امیرالمؤمنین علی(ع)




از نظر امیرالمومنین علی علیه السلام کدام یک از اعضای بدن کم سپاس ترین

است؟؟

یک راهنمایی از پیامبر: با انجام دادن خواسته اش حسرت های طولانی گریبانت را

می گیرد.

و راهنمایی دیگری از خود امیرالمومنین(ع) اگر به خواسته های این عضو بدنت عمل

نکنی قلب راحت و اخلاق نیکو پیدا می کنید.(1)

.
.
.
اما جواب :

امیر المومنین علی علیه السلام می فرمایند: چیزی در بدن کم

سپاس تر از چشم نیست، خواسته اش را ندهید که شما را از یاد

خدا باز می دارد.(2)  ادامه مطلب ...